Edhi Alice
Een elegant portret van twee Zuid-Koreaanse vrouwen in transitie, dat zich in een kalm tempo ontvouwt. In het eerste deel staat Edhi centraal, een bescheiden en opgewekte vrouw die zich na haar operatie goed hoopt te voelen in haar eigen lichaam. Het tweede deel van de film draait om Alice, een ingetogen persoonlijkheid, die in een ander stadium van haar leven en haar transitie is.
Alice is ook de lichttechnicus van de filmploeg. De crew laat zich in deze film vaker voor de schermen zien, waaruit blijkt dat er is nagedacht over hoe de trans-ervaring in beeld wordt gebracht. Als Edhi voor de camera een intieme procedure uitvoert, roept de aanwezigheid van de filmcrew een gevoel van ongemak op, maar getuigt tegelijk van wederzijds respect en goedkeuren.
Edhi en Alice worstelen met de relatie tot familieleden, de angst geweigerd te worden bij een badhuis, of zich te moeten identificeren voordat het geslacht in hun paspoort is aangepast. De afkeuring vanuit de Zuid-Koreaanse samenleving blijkt ook uit het achtergrondverhaal van Hui-soo, die uit militaire dienst werd ontslagen nadat zij tijdens verlof een geslachtsveranderende operatie onderging.