A Diary for Timothy
Originele en effectieve reconstructie van de laatste zes maanden van de Tweede Wereldoorlog, in de vorm van een dagboek van de pasgeboren Timothy. Terwijl hij wordt gewogen, zien we beelden van mijnwerkers die hun haar kammen; terwijl hij in bad wordt gestopt, wordt de slag bij Arnhem gestreden. Terwijl Timothy slaapt geeft Myra Hess een pianoconcert in de National Gallery. Kinderen schaatsen, het nieuwjaar wordt gevierd, een Russisch offensief begint in Polen, iemand laat zijn arm masseren, bommen vallen, schoolkinderen zingen; de documentaire toont grote en kleine zaken achter elkaar, en legt zo verbanden die anders ongezien zouden blijven. Als de bevrijding een feit is en de documentaire bijna ten einde, vraagt de inmiddels zes maanden oude Timothy zich af of hij en zijn leeftijdsgenoten het in de toekomst beter zullen doen.