Kunnen we ooit echt weten wat er in een ander omgaat? Dit fijngevoelige familieverhaal cirkelt rond twee zussen, Marina en Tatiana, die elkaar in twintig jaar tijd amper hebben gezien. Tatiana besloot al op jonge leeftijd non te worden en brak met haar familie. Marina, die zich steeds meer zorgen maakt om haar zus, reist van Israël naar het klooster in Griekenland om met eigen ogen te zien hoe het met haar zus gaat.
In de gesloten wereld van het klooster wordt het raadsel rondom Tatiana’s radicale keuzes in het leven alleen maar groter. Wat is de aantrekkingskracht van een leven in gehoorzaamheid, van het opgeven van je vrije wil? En wat is de rol van de Gerondas (ouderling) die Tatiana haar ‘vader’ noemt en die veel invloed op de nonnen uitoefent?
“Je leven is groter dan je denkt,” zo probeert Marina haar zus nog op andere gedachten te brengen. Ook de observerende camera tast Tatiana af om erachter te komen wat haar beweegt, in een voorzichtige poging tot begrijpen.