12th & Delaware
Het kruispunt van de straten 12th en Delaware in de Amerikaanse wijk Fort Pierce in Florida is niet zo doorsnee als hij lijkt. Dag en nacht hangen leden van het Pregnancy Care Center als vliegen rond bij de abortuskliniek op de andere hoek. Met foto's van dode foetussen hopen ze vrouwen tot inkeer te brengen en zo 'het kwaad' te bestrijden. De toeschouwer is ooggetuige als 'het kwaad' in een knalgele Mustang langsrijdt. De aborteurs die de eigenaar vervoert, hebben een laken over het hoofd om niet herkend te worden. Niet voor niets blijkt later, als de kijker wordt meegenomen in de plots niet meer zo duivelse omgeving van de abortuskliniek. Eerder werden dokters van klinieken vermoord. Inzet van de strijd zijn de veelal zeer jonge zwangere vrouwen, die ondanks schudgevoel en angst de abortuskliniek in stappen. Als ze per ongeluk het tegenover gelegen Pregnancy Care Center inlopen, zien velen alsnog van hun keuze af bij het horen van de gruwelijke verhalen: "Ze trekken de baby in stukjes uit je." In de abortuskliniek heerst onbegrip over het fanatisme van hun overburen: "Waarom sollen ze zo met die vrouwen?" De film laat de woede, het verdriet en de onmacht zien van twee volledige verschillende werelden, elk overtuigd van hun eigen zaak.