Seek Bromance
De filmische performance Seek Bromance toont een transformatieve relatie tussen twee transmasculiene personen met heel verschillende ideeën over wat mannelijkheid kan zijn. Een trans romance die zich afspeelt aan het einde van de wereld.
Samira Elagoz wijdde, als vrouwelijk kunstenaar, jaren aan het onderzoeken van cis mannen, onder meer via film. Terwijl die eerdere projecten (waaronder Craigslist Allstars, 2016) gingen over het opzoeken van mannelijkheid als outsider, doet hij dit hier als ‘bro’. Het begon allemaal met een bericht dat Elagoz op Facebook ontving van een geheimzinnig profiel, dat bij transmasc kunstenaar en voormalig glamourmodel Cade bleek te horen. Toen Elagoz uiteindelijk besefte zelf non-female te zijn, wist hij onmiddellijk dat Cade hierin zijn gids moest zijn.
Het thema van deze samenwerking werd de relatie tussen drie geliefden, waarvan de camera er één is. Terwijl ze in gedeelde isolatie door een LA in lockdown en de woestijn rond Las Vegas trekken, met een auto, wat contanten en een voorraadje testosteron, verkennen de geliefden de gehele dynamiek van mannelijkheid en vrouwelijkheid.