Les communes de Paris
Een digitale omzwerving door de straten van Parijs, aan de hand van haar inwoners. De bezoeker begint op een van de veertien startpunten verspreid door de stad: van het oude centrum tot de oostelijke nieuwbouwbuitenwijk Bussy; van handelscentrum La Défense tot de Bondy. Op elke plek kun je kiezen uit twee personen, en vervolgens word je in korte filmpjes meegenomen door hun stukje Parijs. In totaal worden er drieëntwintig Parijzenaren uitgelicht in vierentwintig korte portretjes. Elk heeft zijn eigen relatie met de stad. Metroconductrice Cathie ziet 'haar' lijn 7, waarin alle rangen en standen samenkomen, als een miniuitvoering van de stad en haar inwoners. Fabien werkt aan een nieuwe mentale plattegrond van de stad die het 'dagelijkse functionalisme' achter zich laat. En voetbalcoach Gaël is van plan te vertrekken, omdat hij zijn kinderen niet wil laten opgroeien onder omstandigheden waar hij zelf ooit in zat. Ieder van hen leidt je naar een volgende wijk, waar je voor een nieuwe keuze staat. Ondertussen worden je omzwervingen op de hoofdplattegrond nauwkeurig bijgehouden, zodat altijd duidelijk is waar je geweest bent en waar nog niet.