Angels on Diamond Street
The Advocate Cafe, de soepkeuken van de Church of the Advocate in North Philadelphia, bestaat 34 jaar en heeft zijn wortels in de Black Panther Party. Het werd toen opgericht als onderdeel van een voedselprogramma, en is nog steeds een ankerpunt in een van de armste buurten van Philadelphia. Met een liefdevol oog volgt filmmaker Petr Lom de keuken, haar medewerkers en bezoekers twee jaar lang, en registreert wat er gebeurt als een illegaal Mexicaans gezin toevlucht zoekt bij de kerk.
Zoals pastor Renee McKenzie uitlegt, markeert het bieden van hulp aan illegale immigranten een nieuw hoofdstuk in de lange sociaal-activistische traditie van deze kerk. En zo wordt in de kelderverdieping een klaslokaal ingericht als woning voor Carmela Hernandez en haar vier kinderen. Voor Barbara Easley-Cox, voormalig Black Panther-lid en sinds de begindagen betrokken bij de kerk en het café, is de hulp aan mensen die het nodig hebben een kwestie van “teruggeven.” Of, zoals ze vastberaden stelt in deze bemoedigende film: “Carmela’s verhaal is ons verhaal.”