ONX + IDFA DocLab MoCap Stage
Motion capture is allang niet meer alleen iets voor videogames en peperdure actiefilms. De technologie stimuleert ook nieuwe manieren van filmproductie, immersive art en live performance. Terwijl de pandemie de noodzaak met zich meebracht om op afstand te kunnen creëren, bracht de isolatie die dat opleverde ook de noodzaak van aanwezigheid terug.
Sinds 2020 onderzoekt ONX Studio nieuwe ideeën in verhaal en beweging met hun eigen motion capture-platform. Aangesloten kunstenaars houden zich bezig met noties van voorouderlijke herinnering, afrofuturistische kennisbronnen, de aard van lichamelijke aanwezigheid, de geschiedenis van het lichaamsideaal, menselijke en buitenmenselijke beweging – allemaal met het doel om nieuwe vormen te ontwikkelen op het gebied van vertelling, personage en interactiviteit.