Chisholm '72 - Unbought & Unbossed
In 1968 was Shirley Chisholm de eerste zwarte vrouw die in het Congres werd gekozen. In 1972 was ze de eerste zwarte vrouw die zich kandidaat stelde voor het Amerikaanse presidentschap. In die tijd was dat een revolutie. En misschien nog steeds als het vandaag de dag opnieuw zou gebeuren. Dit regiedebuut van Shola Lynch is rijk gevuld met archiefmateriaal; zowel interviews als registraties van publieke optredens. Door ook beelden van Chisholms politieke rivalen te gebruiken, ontstaat een gedegen indruk van het politieke landschap van die tijd. Met het gebruik van actuele interviews, weet Lynch een vergelijking te maken met de tegenwoordige politieke kandidaten.