Deze protestfilm neemt het op voor de Mapuche-indianen in Chili, wiens leefgebied en cultuur moeten wijken voor de bouw van een stuwdam door Endesa, Spanje's grootste hydro-electrische bedrijf. Lokale leiders, advocaten en journalisten schetsen een ontluisterend beeld van het bedrog en de illegale praktijken waarmee de indianen hun land afhandig werd gemaakt en hoe activisten via oneerlijke processen als terroristen werden gebrandmerkt en achter tralies verdwenen. 'Wij erkennen het Chileense rechtssysteem niet, zoals zij onze rechten niet erkennen', zegt een ondergedoken activiste. Het Endesa-concern houdt zich ondertussen aan de uitspraak van zijn directeur, die stelt dat het beter is niks te zeggen dan te stotteren.