Chikara - The Sumo Wrestler's Son
De hele zomervakantie traint de tienjarige Japanse Chikara voor een belangrijke sumowedstrijd. Hij is erg getalenteerd, en de verwachtingen liggen hoog. Ook al omdat zijn vader Harumitsu ooit zelf professioneel sumoworstelaar was. Net als veel Japanse ouders werkt Harumitsu heel hard en Chikara ziet zijn vader niet zo vaak als hij zou willen. Dus áls zijn vader hem helpt met trainen, doet Chikara zijn uiterste best. Zijn vader moet trots op hem kunnen zijn, dus hij moet die competitie winnen. In de weken voor de wedstrijd begint de jongen aan zichzelf te twijfelen, en de zenuwen spelen meer en meer op. Het zijn gevoelens waarmee hij zijn vader niet wil opzadelen. Maar soms komen die waterlanders toch. Tot Chikara’s grote frustratie. Hij moet sterk zijn. Als we de jongen volgen tijdens diens zware trainingen en op een enkele vrije dag, deelt hij met ons zijn diepste gevoelens en twijfels.