Pilgrim
Ruim 200.000 mensen lopen jaarlijks de pelgrimsroute naar Santiago de Compostela. Sommigen doen dit om sportieve redenen maar de meesten omdat ze iets te verwerken hebben. Het samen afzien tijdens het wandelen zorgt voor een bepaalde openhartigheid onder volstrekt vreemden. Ze luisteren naar elkaars verhalen en zetten hun eigen gedachten op een rij.
In een innovatief gebruik van augmented reality laat Pilgrim je meelopen met een uiteenlopende groep wandelaars. Pas je aan aan het tempo van een van de wandelaars en je hoort hem vertellen over een verbroken relatie. Een ander is op zoek naar een nieuw doel in zijn leven. Er zijn ook personages die weinig persoonlijks delen en alleen deel willen zijn van de groep, zoals de Zuid-Koreaanse Bae. Onderweg wordt overigens niet continu gepraat. Er zijn omgevingsgeluiden en af en toe klinkt het gezang van een kerkdienst. Pilgrim is een reis met verschillende snelheden en meerdere betekenissen.