Singing with Angry Bird
Jae-Chang Kim is een temperamentvolle Koreaanse operazanger die door het leven gaat met de bijnaam Angry Bird. Vijf jaar geleden begon hij in de Indiase stad Pune het Banana Children’s Choir voor kinderen uit de sloppenwijk – niet om hen op te leiden tot professionele musici, maar om ze kennis te laten maken met muziek van buiten de sloppen. Het koor heeft het leven van de kinderen veranderd: het gaf ze zelfvertrouwen, structuur en bracht sommigen van hen zelfs in Korea. Toch zijn veel ouders niet overtuigd van de waarde van het koor, tot frustratie van Angry Bird. De film volgt hem een jaar lang in zijn poging de ouders te betrekken door hen ook te laten zingen en ze te laten repeteren voor een gezamenlijk concert met hun kroost. Het project drijft Angry Bird vaak tot wanhoop, want voor de ouders die met moeite het hoofd boven water houden, is werk altijd belangrijker. Toch lijkt muziek de kinderen en hun ouders te verbinden én te ontroeren. Een mooi contrast met de dagelijkse realiteit van de sloppen.