The International Singing Star, Leo Fuld
De zanger en schrijver Leo Fuld, die de laatste vertolker van het jiddische levenslied wordt genoemd, is na een lange internationale carrière neergestreken in Amsterdam. Fuld, driemaal getrouwd, wereldburger vanaf zijn vijftiende, kende wereldsuccessen met zijn hit 'Where can I go'. Hij maakte tientallen platen, trad op met vele bekende artiesten en was tien jaar eigenaar van de Sahbra, een Israëlische nachtclub annex restaurant in New York. Fuld verloor tijdens de Tweede Wereldoorlog, terwijl hij in de VS leefde, vrijwel zijn gehele familie. Tot op de dag van vandaag kan hij daar met zijn overgebleven zuster en nichtjes niet over praten. In zijn eenvoudige Amsterdamse woning schrijft de 81-jarige zanger nog dagelijks songs. Spinoza, de Kabbalah en Aristoteles geven hem steun. Hij voelt zich allesbehalve eenzaam: "I get never tired of my own company."