Russelltribunalen
Midden in de Vietnam-oorlog begint een groep intellectuelen in The People’s Palace in Stockholm een serie hoorzittingen. Overtreden de Verenigde Staten met hun aanval op Noord-Vietnam het internationaal recht? vraagt dit Russell Tribunaal zich af. De ‘rechters’, waaronder boegbeelden van de protestgeneratie als Simone de Beauvoir en Jean-Paul Sartre, laten zelfs napalmslachtoffers uit Vietnam overkomen om hun brandwonden voor de camera’s aan de wereld te laten zien. Het publiek moet met eigen ogen zien wat de VS in Zuidoost-Azië aanrichten. De film bestaat uit nooit eerder vertoonde opnamen die om ‘financiële en politieke redenen’ niet mochten worden uitgezonden.