The Next Guardian
Gyembo en Tashi, broer en zus, zijn doodgewone pubers. Ze houden van voetbal en van hun telefoon. In hun dorp in de Himalaya beheert hun vader een boeddhistische tempel die al generaties lang in de familie is. Hij hoopt dat zijn zoon die taak ooit van hem overneemt. Het liefst ziet hij dat Gyembo zijn opleiding aan een moderne, Engelstalige school afbreekt en naar een monnikenschool gaat. In dit beschouwende, zachtaardige portret van een Bhutaans gezin is de kloof tussen de generaties zo diep als de liefde voor elkaar groot is. Het celibaat is geen prettig vooruitzicht voor een puberjongen, dat begrijpt Gyembo’s vader ook wel. Toch probeert hij hem ervan te overtuigen dat het vele voordelen heeft om monnik te worden. Ondertussen droomt Tashi, die zich meer jongen dan meisje voelt, van een bestaan als profvoetballer. Een voetbalkamp moet voor haar de deur openen naar de nationale selectie. Maar ook in het spectaculair mooie Bhutan, waar geluk hoog op de politieke agenda staat, gaat niet iedere wens in vervulling.