Black Sheep
Ons wordt langzaam maar zeker alles afgenomen waarvoor onze voorouders gevochten hebben, zegt een man vol overtuiging tegen Sam aan het begin van dit rauwe, indringende regiedebuut. De ontvankelijke tiener knikt instemmend. Hij kan niet wachten totdat hij naar de demonstratie van de English Defence League (EDL) kan, een extreemrechtse protestgroep tegen de islam in Groot-Britannië. Ondanks de waarschuwing dat het er weleens ruig aan toe zou kunnen gaan, besluit Sam toch om zijn jongere broer Jack mee te nemen. We zien de twee jongens uit de arbeidersklasse terwijl ze zich thuis opmaken voor vertrek. Ouders zijn afwezig. De broers bewegen zich ongedwongen voor de camera; met name de oudste wordt veel in close-up gefilmd. Soms neigt het hierdoor naar fictie, ook omdat de focus steeds op de belevenis van de twee jongens ligt. Eenmaal aangekomen bij de demonstratie, waar de sfeer vrij agressief en bedreigend is, reageren de broers heel verschillend.