The Guest
Het grensgebied van Polen en Belarus verandert in 2021 in een drie kilometer brede verboden zone, waar vluchtelingen op onmenselijke wijze in de val lopen. Ze zijn de inzet van een politiek steekspel: Belarus garandeert zogenaamd vrije doorgang naar de EU, maar in Polen volgen pushbacks, waarbij de vluchtelingen hardhandig over de grens worden gezet. Eenmaal terug in Belarus worden ze weer opgejaagd richting Polen. Een gruwelijke patstelling in een onleefbaar gebied vol gevaarlijke moerassen.
De Poolse Maciek woont met zijn gezin vlak bij de grens. Hij heeft een uitgeputte Syrische vluchteling in huis genomen, de 27-jarige Alhyder. Eenmaal op krachten gekomen volgt voor Alhyder de hamvraag: wat nu? Waar kan hij heen, zonder zichzelf of Maciek in gevaar te brengen?