Coffee, Cake & Crematorium
Wie voor crematie kiest omdat hij niet door de wormen wil worden opgegeten, heeft zich niet goed in de materie verdiept. Op de standaard begrafenisdiepte van 1.80 meter leven namelijk geen wormen. De weerzin tegen verbranden uit angst voor hitte is natuurlijk ook quatsch. Alleen de bijbeltekst heeft gelijk, weet de Duitse begrafenisondernemer Karl Schumacher: "Ashes to ashes, dust to dust, en anders niks." Schumacher is de spil van de film. De welbespraakte Schumacher heeft het familiebedrijf, opgezet door zijn grootvader, uitgebouwd tot een goedlopende zaak met zo'n 3500 lijken per jaar. Alleen verbranden of begraven is niet meer van deze tijd. Op de website is een hoekje voor rouwchat en belangstellenden kunnen mee op een 'Kaffeefarht', een reisje naar een van de (goedkopere) crematoria net over de grens in Nederland om daar hun licht op te steken over hun toekomstige uitvaart. We gaan een dagje mee. Dit wordt afgewisseld met bezoekjes bij de deelnemers thuis, die vertellen - of discussiëren - over hun belevenis van de dood. Schumacher zelf steelt echter de show met zijn onderkoelde omgang met de dood en het onverwerkte trauma van de dood van zijn vader. "Een begrafenisondernemer die zelfmoord pleegt, is geen goede reclame."