Plastisapiens
Microscopisch kleine plastic deeltjes bevinden zich inmiddels overal, ook in het voedsel dat we tot ons nemen. Wat heeft dit voor gevolgen voor de toekomst van de mens? In deze ecofictie onderga je de langzame evolutie van microbe tot plastisapiens: van eencellig organisme uit de vroegste oertijd, via een weekdier met tentakels, naar uiteindelijk een ademend hybride wezen.
Ondanks de serieuze achterliggende feiten heeft deze meditatieve VR-tijdreis een speelse, licht ironische toon. Al je aanwezige ecostress en zorgen over de toekomst maken hier plaats voor verwondering en schoonheid. Vergeet alle verontrustende nieuwsberichten. Adem in, adem uit. In dit betoverende universum word je een nieuw, met plastic versmolten wezen, en dat is helemaal oké.