London Can Take It
Engeland had weliswaar standgehouden en een Duitse invasie was uitgebleven, maar het kon pas veel later op overwinningen bogen. Het land had verwoede pogingen moeten doen om de Verenigde Staten bij de oorlog te betrekken. Documentaires werden ingezet om het neutrale land met zijn sterk isolationistische stroming over te halen actief mee te doen. In London Can Take It (1940) wordt getoond hoe heldhaftig de bewoners van Londen zich gedragen tijdens de Blitz. De documentaire moest zo neutraal mogelijk overkomen; 'I am a neutral reporter' wordt geruststellend gezegd.