La flor de la vida
Een film over liefde, verteld door mensen die het kunnen weten: 80-plussers. Kijken ze terug op een roerig leven vol minnaars of hebben ze een stabiel huwelijk dat al meer dan een halve eeuw standhoudt? Wat begint als een verzameling interviews voor de camera, zoomt al snel in op de turbulente liefdesgeschiedenis van de 83-jarige Aldo en zijn vrouw Gabriella. Dankzij Aldo's narcistische karakter zijn van alle belangrijke momenten in hun lange leven samen homevideo's gemaakt. Niet alleen de kijker duikt door de verhalen, foto's en video's in een wereld vol nostalgie, ook Aldo kijkt via de filmpjes terug op zijn leven en ziet bijvoorbeeld hoe hij als jongeman zijn pasgeboren zoon kust. Het roept een herkenbaar gevoel van melancholie op: zien wat er was, maar daar niet meer bij kunnen. Wanneer Aldo aan de filmmakers duidelijk maakt dat hun bezoekjes een welkome invulling zijn van zijn soms lege dagen, wordt schrijnend duidelijk hoe het ouder worden onherroepelijk gepaard gaat met eenzaamheid en gemis.