The Mirror
Het piepkleine Italiaanse Alpendorpje Viganella mag dan prachtig pittoresk in een vallei liggen, het inwonersaantal is sinds de Tweede Wereldoorlog meer dan gehalveerd. Jongeren zijn er überhaupt niet meer te vinden en toeristen komen alleen in het zomerseizoen sporadisch langs. Alsof dat niet erg genoeg is, wordt de zon in de wintermaanden ook nog eens geblokkeerd door een berg, waardoor het dorpje jaarlijks drieëntachtig dagen geheel in schaduw is gehuld. De immer optimistische burgemeester Pierfranco Midali denkt echter niet in beperkingen en heeft een geniale oplossing bedacht. Om Viganella aantrekkelijker te maken wil hij op een van de bergtoppen een reusachtige spiegel installeren die de zon in de winter weerkaatst. Zo zou in ieder geval het zorgvuldig gerestaureerde dorpsplein ook in de winter een beetje zonlicht kunnen vangen. Terwijl helikopters worden ingezet om de spiegelconstructie te laten verrijzen, kijkt de Duitse Boeddhistencommune, die zich sinds de jaren tachtig op de bewuste bergtop heeft gevestigd, argwanend toe. Midali zet alles op alles om de hachelijke onderneming te laten slagen en zijn dorp, al is het misschien maar voor kort, in de kijker van de wereldpers te spelen. Een beetje grootheidswaanzin is hem daarbij niet vreemd.