Rock 'n Roll Junkie
Neêrlands enige echte rock 'n roll ster Herman Brood heeft niet te klagen over publiciteit. Wat hij ook doet, er is altijd wel een camera in de buurt om het vast te leggen. Brood is verslaafd aan aandacht, nimmer valt hij uit zijn rol als Brood, het fenomeen. Soms heeft hij even een inzinking, maar hij krabbelt altijd weer overeind, ondanks een dagelijkse portie drugsgebruik waar ieder ander allang aan was bezweken. Speed, kunst, vrouwen en natuurlijk veel muziek vormen de belangrijkste ingrediënten van Rock' n roll junkie. Een jaar lang volgden de vier makers hun jeugdidool, variërend van grootschalige optredens tot een stil moment met zijn dochtertje. Scènes uit het leven van Brood worden afgewisseld met interviews. Van moeder tot manager, iedereen heeft wel een anekdote paraat over Herman. Dertig uur materiaal werd teruggebracht tot een film van anderhalf uur: portret van een kunstenaar.