May It Last: A Portrait of the Avett Brothers
Het album True Sadness van folkrockgroep The Avett Brothers ontving in 2017 een nominatie voor een Grammy Award. May It Last: A Portrait of the Avett Brothers volgt de zingende broers Scott en Sett Avett, opgegroeid in het landelijke North Carolina, gedurende de twee jaar die het duurt om de plaat te maken. Filmmakers Judd Apatow (bekend van komedies als Knocked Up en producent van de serie Girls) en Michael Bonfiglio mochten overal bij zijn. Dat geeft niet alleen een prachtige blik op het artistieke proces, maar laat ook zien wat de broers en hun band overkwam op persoonlijk vlak, van ziekte en geboorte tot echtscheiding. We zien ook archiefmateriaal, interviews en concertfragmenten: de film eindigt met een optreden in Madison Square Garden. True Sadness werd geproduceerd door de befaamde producer en platenbaas Rick Rubin, die de fraai in harmonie zingende broers als volgt kenschetst: "Denk eens aan al die muzikantenbroers die met ruzie uit elkaar zijn gegaan – zij niet." May it last indeed.