A Different Kind of Gun
'The reason why they kill people, is because they do not have education,' zegt een Soedanees jongetje over het bloedige conflict in zijn vaderland. In deze film vertelt de jongste, nog onschuldige generatie Soedanezen hoe ze omgaan met de oorlog die het land tot op het bot verscheurd heeft. De toekomstdromen van deze kinderen zijn in elk geval allesbehalve oorlogszuchtig. Ondanks alle gruwelen die ze hebben meegemaakt, willen de kinderen vooral dingen opbouwen en niet verder gaan met de afbraak: het slotbeeld toont het gebouwtje van de Kumo Primary School.