Gaza Surf Club
Een groepje jongens met surfboards zit opeengepakt in een aftandse wagen. Ze rijden naar de kustlijn, dwars door de kapotgebombardeerde straten van Gaza-stad. Een tragisch beeld van Palestijnse jongeren die ondanks alles proberen hun levens richting te geven. Ibrahim (23) leerde, net als zijn vrienden, zonder geschikte materialen en onder vaak gevaarlijke omstandigheden surfen bij Abu Jayab (42). Het surfvirus heeft hen gegrepen. Waar Abu Jayab de hoop opgegeven heeft ooit nog in vredestijd te leven – "dit strand is een gevangenis" – kijkt Ibrahim naar de toekomst. Hij wil alles leren over de surfsport en het produceren van planken. Hij droomt ervan om naar zijn surfvriend Matthew in Hawaï te reizen, maar daarvoor moet hij eerst een visum bemachtigen. En dan is er de 15-jarige Sabah, een getalenteerd surfster die volgens de regels van Hamas eigenlijk niet meer het water in mag zonder hoofddoek. Hoe lukt het deze jongeren in de deprimerende realiteit van de enclave hun (surf)dromen waar te maken?