Balagan
Drie acteurs met een volstrekt verschillende culturele achtergrond maakten een paar jaar geleden het vijf uur durende, controversiële theaterstuk 'Arbeit macht frei', over hun leven in Israël. Theater en werkelijkheid zijn bij deze drie acteurs sterk met elkaar verweven. Khaled is van Palestijnse afkomst en wordt door zijn werk in de Israëlische theaterwereld door sommige Palestijnen beschouwd als een collaborateur. Madi verzet zich als dochter van een vader die Sobibor overleefde, tegen de institutionalisering van de Holocaust als "nieuwe Israelische religie". En Moni, zoon van geëmigreerde Iraakse joodse ouders, voelt zich verscheurd tussen de orthodoxe en conservatieve opvattingen van zijn familie, aanhangers van de kolonialisatie van de veroverde gebieden, en de progressieve cultuur in de theaterwereld. De film gaat in op de biografische achtergrond van de drie acteurs en bevat fragmenten uit 'Arbeit macht frei'. De film kreeg dit jaar op het Filmfestival in Berlijn de Vredesfilmprijs. De jury was onder de indruk van "de overtuigende filmische combinatie van radicaal provocerend theater en de met conflicten doortrokken bestaanssituatie van de acteurs in hun land."