Act and Wind
Deze wervelende compilatie van klassiek geworden speelfilmbeelden bewijst hoe een enkel shot of korte scène zich voor eeuwig in je geheugen grift.Om er een paar te noemen: de groep apen op een rots uit van Kubrick, de schreeuwende broer in de boom uit Fellini’s en Woody Allens jiddische mama boven de skyline van New York in . Zulke bladwijzers uit de filmgeschiedenis flitsen in voorbij, en door de beelden creatief te monteren schept Marcelo Masagão een documentaire blik op het medium film. “Het is een film tussen de shots in, of een film die shots met elkaar verbindt,” verklaart de regisseur.