Impulse: Playing with Reality
Chaotisch, roekeloos, gevaarlijk. Leven met ADHD kan een aanhoudende uitputtingsslag zijn. Impulse: Playing with Reality vertaalt dat naar een persoonlijke ervaring. Na hun prijswinnende film Goliath (over schizofrenie) duiken Barry Gene Murphy en May Abdalla nu in de hoofden van mensen met ernstige ADHD.
In deze interactieve VR-ervaring vertellen Leanne, Omar, Errol en Tara over hun leven en denkwereld, die je dankzij mixed reality zelf kunt ervaren. Terwijl je een gedachtegang probeert te volgen zetten de spullen in je kamer een kettingreactie in gang die eindigt in chaos. De schaduwen op je muren worden doorgangen naar doolhofachtige werelden. Woorden vallen uiteen in alternatieve betekenissen en mogelijkheden.
De wereld heeft veel meer informatie dan we kunnen verwerken, maakt Impulse goed duidelijk. Die maalstroom aan mogelijkheden en gedachten brengt sommige mensen tot het randje van de afgrond. Murphy en Abdalla geven scherp inzicht in die realiteit, met een vorm die steeds in dienst staat van de vier openhartige vertellers.