De onzichtbare werkelijkheid
Film en televisie pretenderen beeld en geluid in al hun volledigheid weer te geven, waardoor het lijkt alsof ze objectieve waarheid overbrengen. Dat dit niet per se het geval hoeft te zijn, wordt duidelijk door een kijkje achter de schermen van het NOS Journaal. Verslaggever Gerri Eickhof wordt dagelijks met dit dilemma geconfronteerd. De film volgt hem naar Srebrenica, waar hij een aantal items moet maken. We zien hoe de research gedaan wordt, de interviews opgezet worden en de montage plaatsvindt. We zien ook hoe de eindredactie van het NOS Journaal Eickhofs verslag redigeert en hoe de kijker het tenslotte in de uitzending onder ogen krijgt. Dan blijkt dat ons beeld over Srebrenica en de rol van de daders en de slachtoffers grotendeels door de media wordt bepaald.