Afghan Girl
Tussen 2001 en 2010 nam het aantal schoolgaande meisjes in Afghanistan explosief toe: van 5.000 naar 2,4 miljoen. Een jong meisje vertelt dat ze ook graag naar school zou willen, om ingenieur of lerares te worden, maar dat ze van haar vader de schapen moet hoeden. Deze film maakt onderdeel uit van Why Poverty?, een revolutionair crossmediaal evenement dat in november 2012 plaatsvindt en mensen aan wil moedigen die vraag te stellen. Het evenement, dat wereldwijd wordt ondersteund door zeventig omroepen, heeft tot doel nationaal en internationaal het debat over armoede in de 21e eeuw een nieuwe impuls te geven.