Semper Fi: Always Faithful
'Semper Fi', oftewel 'Altijd Trouw' is het motto van het Amerikaanse Marine Corps. Maar wordt het ook nageleefd? Oudgediende Master Sergeant Jerry Esminger woonde jarenlang op een van de grootste militaire basissen van Amerika: Camp Lejeune in Jacksonville, North Carolina. Als zijn dochtertje begin jaren tachtig sterft aan leukemie, lijkt dat in eerste instantie een gruwelijke speling van het lot. Tot Esminger erachter komt dat er op Camp Lejeune jarenlang chemicali\'ebn in het drinkwater lekte en er veel meer mensen kinderen verloren of zelf getroffen werden door uitzonderlijke vormen van kanker. Hij besluit verhaal te gaan halen bij zijn voormalige werkgever maar stuit op een onge\'ebvenaarde doofpotaffaire. Erin Brokovich-waardig zet Esminger vervolgens alles op alles om de onderste steen boven te krijgen van een van de grootste watervervuilingsincidenten uit de Amerikaanse geschiedenis. Gedurende drie jaar volgen wij hem, en de vele lotgenoten die hij onderweg tegenkomt, in zijn missie het leger dat hij vijfentwintig jaar trouw diende zijn verantwoordelijkheid te laten nemen. Regisseurs Rachel Libert en Tony Hardmon tonen hem en enkele medestrijders in al hun vastberadenheid, en laten ook zien hoe hoog de prijs is die zij betalen.