Battle
In Brazilië willen twee documentairemakers een straatinterview houden met journalist Marilia Melhado. Het is verkiezingstijd en iedereen is benieuwd naar de winnaar van de tweede ronde. Wordt het de rechtse Jair Bolsonaro of Fernando Haddad van de arbeiderspartij? Terwijl op de achtergrond een kleurrijke stroom voorbijgangers door het beeld trekt, deelt Melhado haar zorgen over de politieke polarisatie. Is er nog plaats voor een democratie waarin afwijkende meningen in harmonie kunnen samenleven? Luisteren we nog wel naar elkaar? Dat is wat Melhado wil zeggen – als ze ruw wordt onderbroken door Bolsonaro-supporters.
Er volgt een verhit debat, waar steeds meer voorbijgangers zich mee bemoeien – opvallend veel van hen dragen politieke buttons. Je bent het eens met Bolsonaro en anders vertrek je maar, lijkt de overheersende gedachte. De wonderlijke straatruzie leidt tot geduw en getrek, en zelfs tot tranen van Melhado om het lot van haar land. Een tragikomische illustratie van de absurditeit van de hedendaagse politiek, pijnlijk verbeeld in één lang, spontaan shot.