Samuel, veroordeeld tot de beugel!
Samuel S. heeft drie beugels: een slotjesbeugel, een buitenboordbeugel en een plaatjesbeugel. En alsof dat nog niet genoeg is, wil zijn orthodontist nog een vierde beugel aanbrengen. Een paar jaar geleden vroeg de orthodontist of Samuel wel een beugel wilde, maar hij had niet het gevoel dat hij daar nee op kon zeggen. Net zoals je weinig keus hebt als je moeder je vraagt of je de tafel wilt afruimen. Maar inmiddels heeft Samuel er schoon genoeg van. Daarom heeft hij een website gemaakt waarmee hij andere kinderen voor beugels wil waarschuwen. In de stijl van een horrorfilm toont SAMUEL, VEROORDEELD TOT DE BEUGEL! hoe het leven van Samuel eruit zou zien als hij nu eens niet braaf deed wat alle volwassenen van hem verlangen. SAMUEL, VEROORDEELD TOT DE BEUGEL! is de winnaar van de Kids & Docs Prijsvraag 2001.