Outfoxed: Rupert Murdoch's War on Journalism
De media vormen het zenuwstelsel van een samenleving; als ze niet goed functioneren dan is de democratie in gevaar. Zo begint OUTFOXED, waarin de Amerikaanse nieuwszender Fox News kritisch onder de loep wordt genomen. Fox is eigendom van tycoon Rupert Murdoch, die Fox News een duidelijke rechtse signatuur heeft meegegeven. Fox’ slogan Fair & balanced is een leugen, zegt een van de vele geïnterviewde media-experts, want Fox maakt geen onderscheid tussen nieuws en commentaar. Het bestuur stuurt bijvoorbeeld interne memo’s rond waarin redacteuren wordt opgedragen om alleen het begin van de Kerry-speech uit te zenden ‘omdat hij toch weer over Irak gaat beginnen’.