Wild Animal
Janira is een driejarig meisje dat met haar familie op een geitenboerderij woont. Al snel wordt duidelijk dat ze anders is dan haar leeftijdgenootjes. Ze spreekt niet zo vloeiend als zij en vindt weinig aansluiting bij andere kinderen. Maar haar liefde voor de natuur en de dieren is oneindig groot. Het liefst zit ze de hele dag tussen de geiten en de kippen, ze kan het niet verdragen als die pijn hebben of kwijtraken.
Wanneer haar ouders haar zogenaamde ‘achterstand’ bespreken, blijft Janira even uit beeld, maar verder gaat de camera overal waar zij gaat. Geen enkele gemoedstoestand blijft ongeregistreerd – van ontzetting bij een kleine operatie op een geit en irritatie wanneer jongens op het schoolplein haar storen in haar spel, tot complete radeloosheid als een van de dieren spoorloos verdwenen lijkt. De film observeert haar met een onbevangen blik, maar laat via de bezorgde ouders ook zien hoe weinig ruimte er in de samenleving is voor afwijkend gedrag.