Kindergarten
De peuters in een Russische peuterspeelzaal hebben al opvallend veel volwassen trekjes. Er zijn hier en daar serieuze liefdesrelaties aan het ontstaan en sommigen zijn vast van plan met elkaar te gaan trouwen. Een van de kleintjes maant weliswaar haar vriendje om wat zachter te praten, want anders horen de filmmakers alles, maar de meeste peuters gaan ongestoord door met hun gewone bezigheden. Ze spelen met poppen, hangen rond op de speelplaats en babbelen opvallend veel. Vooral over wie er nu met wie bevriend is en wie op wie verliefd. De direct cinema-stijl krijgt in deze omgeving nog meer een vanzelfsprekend karakter dan hij van nature al heeft. Van Victor Kossakovsky vertoonde IDFA twee jaar geleden Pavel and Lyalya (a Jerusalem Romance). Daarin ging het over de diepe en onbaatzuchtige liefde van een bejaard stel. De verliefdheden van peuters zijn vluchtig en speels, want over tien minuten kun je alweer met een ander getrouwd zijn.