I’ve Always Been Jealous of Other People’s Families
In I’ve Always Been Jealous of Other People’s Families draait Shirin Anlen de situatie om en onderzoekt de mentale toestand van de intelligente machines die wij creëren. Voor deze machine learning-installatie werkte ze samen met producent Arnaud Colinart (Notes on Blindnesss VR) en de Canadese National Film Board. Samen nodigen ze het publiek uit om aan een eettafel plaats te nemen en te doen alsof ze een gezin zijn. Wat maken die momenten los in een AI? Wat voelt de AI bij de meest alledaagse en intieme momenten uit het leven van mensen? Doodgewone rituelen hebben invloed op onze geestesgesteldheid – beïnvloeden ze het leerproces van de door ons gemaakte intelligente machines op dezelfde manier?