Red Flag
De gezellige, zomerse sfeer op het strand in het centrum van de Colombiaanse stad Cartagena wordt ruw verstoord door bulldozers en graafmachines die enorme keien in de branding plaatsen. De werkzaamheden moeten de gevaren van zeespiegelstijging tegengaan, een gevolg van de wereldwijde klimaatverandering. Om de kustlijn te kunnen beschermen, moet dit deel van het strand binnenkort sluiten. Geen ligbedjes en parasols meer, geen jetski’s en geen waterpret. Maar wat moeten de vaste bezoekers, de lopende strandverkopers en de strandwacht straks beginnen?
De toeristen zoeken hun heil wel een strand verderop, maar Nicolasa is voor de verkoop van haar traditionele snacks afhankelijk van het haar toebedeelde verkoopgebied, dat nu wordt opgedoekt. Tegen de achtergrond van krijsende meeuwen, ruisende golven en de lage, goudgeel glinsterende zonnestralen, bespreken de hoofdpersonen hun hoop en vrees voor de toekomst, terwijl de camera in loom vakantietempo het voorbijgaan van de dag registreert.