Che!
Hij is vernoemd naar Che Guevara, vertelt de 12-jarige Che. Alleen vocht die voor de goeien en houdt hij meer van slechteriken. Als hij bijlen, heggenscharen of bladblazers ziet, gaat zijn fantasie met hem op de loop en ziet hij allerlei horrorscenario's voor zich. Wij zien ze ook in dit inkijkje in Che’s leven, dat behoorlijk is veranderd sinds zijn ouders zijn gescheiden. Op een speelse manier verandert zijn werkelijkheid af en toe ineens in zijn fantasiewereld. Zelfs zijn broertjes en de buitenwereld zijn betrokken in die scenario's. De scheiding heeft ook goede kanten – geen ruzies meer, dubbel zakgeld – maar het blijkt toch best lastig om nieuwe vrienden te maken in de nieuwe buurt. En hij mist het gezinsleven, het was toch fijn om bij elkaar te zijn. Nu kan hij niet zomaar met zijn vader stoeien, wat hij zo graag doet. Ontwapenend open en op zijn gemak vertelt Che over de leuke en minder leuke dingen in zijn bestaan. Alleen als zijn vriendin hem verkering vraagt, is hij even verlegen.