Echo
De wereld van de Noord-Ierse Allister, die door een beschadiging aan zijn stembanden moeilijk kan praten, lijkt in eerste instantie een kleine wereld die zich laat samenvatten als een opeenvolging van was ophangen, stofzuigen en wegdommelen in een stoel. Maar in het kleine kwartier dat deze film duurt, verruimt de horizon van die wereld.
Gruizige, door de tijd vergeelde beelden van een motorcrosswedstrijd, een fabriek, een vrouw die lachend naar de camera zwaait, zijn als deuren die naar het verleden openen. En vanuit een kamer vol radio’s en snoeren, onder een dak dat vol staat met antennes, legt Allister contact met de buitenwereld.
Echo is een gelaagd en ontroerend portret van de intrinsiek menselijke behoefte aan verbinding, aan je onderdeel voelen van een gemeenschap, en de verrassende vormen die zo’n gemeenschap kan aannemen.