All About Darfur
De Britse regisseur Elsanhouri is van Soedanese afkomst en zet haar eigen ervaring met discriminatie in om het rassen/stammen-conflict in Darfur, en zo van heel Soedan, te begrijpen. Elsanhouri laat geen schokkende beelden zien van het geteisterde land, zij beperkt zich juist tot het gesprek. Op ontwapenende wijze stelt ze theedrinkende mannen vragen, als ook haar chauffeur, een professor, een bladenman, haar oma en de eigenaresse van het theehuis. Elsanhouri gebruikt beeld en woord om zelf een beter inzicht te krijgen, als ook om de Soedanezen in eigen woorden te laten formuleren hoe ze over Darfur, hun maatschappij, politiek en herkomst denken.