Space - Staying Alive
Acteur Sam Neill neemt de kijker mee op een ontzagwekkende reis door de Melkweg en verder. De documentaireserie gebruikte moderne computer graphics om het heelal en de sterren tot leven te wekken – van enorme wolken waaruit nieuwe sterren geboren worden tot planeetverslindende monsters zoals zwarte gaten. De schoonheid en pure kracht van de kosmos wordt ontketend op het doek met behulp van overweldigende beelden van telescopen over de hele wereld en in de ruimte zelf. De aflevering SPACE - ARE WE ALONE bekijkt de mogelijkheid van buitenaards leven en brengt een bezoek aan SETI, een wetenschappelijk project dat de afgelopen 40 jaar naar informatie zoekt die uitgestraald worden door intelligent leven in andere zonnestelsels. SPACE - STAYING ALIVE laat zien hoe gevaarlijk het heelal nog altijd is. Het leven op aarde is bij twintig gelegenheden bijna weggevaagd door reusachtige asteroïden, waarvan de meest ingrijpende het uitsterven van de dinosaurus tot gevolg had. Een volgende ramp kan elk moment plaatsvinden. Zelfs als we vernietiging door asteroïden weten te voorkomen, zal de aarde uiteindelijk smelten, aangezien onze zon steeds heter wordt.