Emperor
Deze interactieve VR-ervaring plaatst je in het brein van een man met afasie. Je deelt niet alleen de ervaring van een vader, die zijn spraak verloren is, maar hoort ook het verhaal van zijn dochter, die met hem probeert te communiceren. Zij probeert het verleden te ontrafelen waarover hij zelf niet meer kan vertellen, en jij puzzelt met haar mee.
Nadat de dochter dit verhaal heeft geïntroduceerd, zit je als de vader aan tafel voor een sessie spraaktherapie. Met je handen probeer je verschillende oefeningen te volbrengen. Ze zijn ogenschijnlijk simpel, maar je controle wordt verstoord – je krijgt er niet uit wat je bedoelt. En dan duiken vroege herinneringen op, die sterker blijken dan het hier en nu van de oefeningen.
Monochrome potloodtekeningen komen tot leven als in een dromerige en verbeeldingrijke animatie – maar dan één waar je middenin staat, meegevoerd naar de mysterieuze geografie van Aphasia.