Waste
Waarom lijden wereldwijd meer dan een miljard mensen honger? Het probleem is niet dat er te weinig voedsel is, maar dat ongeveer eenderde wordt weggegooid... Het eten dat in Europa en Noord Amerika wordt weggegooid, zou alle mensen die in de rest van de wereld honger lijden drie keer kunnen voeden. Alleen al in de Europese Unie wordt ieder jaar drie miljoen ton brood weggegooid. Een onderzoek naar de gigantische verspilling die voortkomt uit onze manier van consumeren. Deze film maakt onderdeel uit van Why Poverty?, een revolutionair crossmediaal evenement dat in november 2012 plaatsvindt en mensen aan wil moedigen die vraag te stellen. Het evenement, dat wereldwijd wordt ondersteund door zeventig omroepen, heeft tot doel nationaal en internationaal het debat over armoede in de 21e eeuw een nieuwe impuls te geven.