Ballroom Dancer
Op archiefbeelden is te zien hoe Slavik in 2000 met zijn toenmalige danspartner zijn ultieme gloriemoment beleeft. In dat jaar werd de Oekraïner voor het eerst wereldkampioen Latijns-Amerikaanse dans. Een succesvolle carrière volgt. Inmiddels is het tien jaar later. Slavik is al jaren gestopt met dansen, het lichaam is wat sleets, maar hij aast op een comeback. Samen met zijn dans- en liefdespartner Anna wil hij nog een keer een poging doen om te schitteren op de dansvloer. Kan zij omgaan met het temperamentvolle en veeleisende karakter van haar geliefde? En zal de liefde in de weg zitten? De documentaire volgt het duo terwijl ze de wereld over reizen langs verschillende internationale danswedstrijden, tijdens repetities en in hotelkamers. Het verhaal wordt niet alleen verteld via dialogen, maar vooral via het scherpe observeren van de lichaamstaal van het duo. Iedere blik verraadt iets van de emoties die onder de oppervlakte borrelen: vertedering, irritaties, jaloezie, twijfel. De maker komt ongekend dicht bij zijn personages, er lijkt hem geen enkele beperking te zijn opgelegd bij het filmen. Hierdoor ontstaat een ontroerend en tragisch portret van een man wiens honger naar succes geen grenzen kent, en daardoor tegen beter weten in zijn relatie, zijn carriere en alles wat hij kent op het spel zet.