Layla's Melody
De elfjarige Layla is soms best jaloers op haar vrienden van de muziekschool in Kaboel. Zij worden regelmatig bezocht door hun familie en dragen na de zomervakantie vaak nieuwe kleren. Layla niet. Toch is de kleine Afghaanse gelukkig. Nadat haar vader in haar geboortedorp in de bergen werd vermoord door de Taliban, stuurde Layla's oom haar al heel jong naar een weeshuis in Kaboel. Daar woont ze nog altijd. Maar haar moeder heeft ze al vijf jaar niet gezien. Dan belt haar oom opeens met groot nieuws: Layla's moeder is in de stad en wil haar ontmoeten! Layla bespreekt de zaak gelijk met haar vriendinnen. Ze is blij, maar ook bezorgd. In haar dorp zouden meisjes van haar leeftijd moeten trouwen. Zou haar moeder daarom opeens in Kaboel zijn? Ondanks haar jonge leeftijd weet Layla inmiddels heel zeker dat ze niet terug wil naar haar dorp: "Daar moet ik een of andere man gehoorzamen, die mij mijn toekomst afneemt." Met een hart vol dubbele gevoelens stapt ze bij haar oom in de auto, op weg naar haar moeder. Layla wil haar natuurlijk in de armen sluiten, maar is tegelijkertijd bang dat haar huidige leven vol mooie toekomstdromen tot een einde komt.