The Big Durian
De film is een combinatie van documentaire en fictie. Hij beschrijft een afschuwelijk incident in Maleisië in oktober 1987, toen een soldaat een hotel binnenliep met een M16 en in het rond begon te schieten. Deze meertalige semi-documentaire gaat voor het eerst in op de plaatselijke Maleisische politiek en behandelt belangrijke onderwerpen als ras, geloof, jeugd, de media en zelfs de popmuziek van de jaren tachtig. In de film worden drieëntwintig mensen benaderd, waarvan sommige echt zijn. Anderen doen alsof, maar ze dragen allemaal bij aan het mysterie van de gruweldaad van de soldaat, Private Adam. In de film, die opgebouwd is als een thriller, vertellen de geïnterviewden stukje bij beetje over de mysterieuze gebeurtenis, waarbij ze veel meer zeggen over de maatschappij dan over het incident zelf. De officiële media hielden destijds de waarheid achter, waardoor geruchten over de gebeurtenis des te boeiender en fantasierijker werden.