Note by Note (The Making of Steinway L1037)
Hoofdpersoon van deze film is een Steinway L1037 concertvleugel, die gevolgd wordt vanaf zijn pre-embryonale stadium als kaphout in Alaska tot het moment dat hij staat te pronken als verkoopobject in een chique pianowinkel in New York. Volgens de verscheidene pianostemmers, pianisten en concertliefhebbers die in deze film mogen figureren, bezit elk exemplaar een unieke persoonlijkheid, die gevormd wordt bij het scheppingsproces. \i Note by Note (The Making of Steinway L1037)\i0 is een ongewone muziekfilm, die zich niet concentreert op de muziek of de muzikanten, maar op het instrument en de mensen die het instrument maken. Als de eerste voorzichtige klanken aan de piano ontlokt worden, is het alsof er een pasgeboren baby'tje aanslaat.